Zakres obowiązków regulują obowiązujące przepisy prawa. W szczególności do obowiązków należy:
Przygotowywanie projektów planów gospodarczych i finansowych Wspólnoty Mieszkaniowej, a po ich przyjęciu odpowiednimi uchwałami - realizacja tych uchwał oraz coroczne przygotowywanie sprawozdań z ich realizacji;
Prowadzenie niezbędnej dokumentacji Wspólnoty Mieszkaniowej - administracyjnej, technicznej i finansowej, a także spisu właścicieli lokali wraz z ich udziałami;
Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej i zapewnienie wykonania wszystkich czynności wymaganych przepisami prawa budowlanego;
Efektywne gospodarowanie środkami finansowymi Wspólnoty Mieszkaniowej poprzez tworzenie lokat;
Kalkulacja wysokości opłat i zaliczek indywidualnych właścicieli oraz gromadzenie na rachunku bankowym Wspólnoty Mieszkaniowej należnych wpłat od właścicieli lokali;
Prowadzenie rachunkowości Wspólnoty zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz regulowanie bieżących zobowiązań finansowych Wspólnoty;
Windykacja należności Wspólnoty Mieszkaniowej, w tym sądowa;
Utrzymanie na koszt Wspólnoty Mieszkaniowej czystości w nieruchomości wspólnej i w pasie chodnika przyległego do nieruchomości;
Przygotowywanie dla Zarządu umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej oraz na wykonywanie usług niezbędnych do bieżącego zarządzania nieruchomością wspólną, w tym: konserwacyjnych, remontowych, przeglądów okresowych na rzecz Wspólnoty, a także nadzór nad wykonywaniem tych umów;
Bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości wspólnej, zlecanie na koszt Wspólnoty i nadzór nad niezwłocznym usuwaniem ewentualnych awarii oraz nad zabezpieczeniem budynku, jego instalacji i urządzeń przed niszczącymi skutkami tych awarii;
Planowanie i przygotowywanie ujętych w rocznym planie gospodarczym remontów i innych prac budowlanych (zbieranie ofert, organizacja przetargów, prowadzenie negocjacji, przygotowywanie umów), a także nadzór nad realizacją prac;
Dokonywanie z funduszy Wspólnoty Mieszkaniowej ujętych w planie gospodarczym zakupów inwestycyjnych i zakupów elementów wyposażenia;
Przygotowywanie dla Zarządu umów ubezpieczenia budynku oraz odpowiedzialności cywilnej Wspólnoty Mieszkaniowej na podstawie podjętych przez Wspólnotę Mieszkaniową uchwał;
Przygotowywanie dla Zarządu miesięcznych raportów zestawienia obrotów i sald, należności i zobowiązań właścicieli lokali;
Wyliczanie dla Urzędu Skarbowego wysokości zobowiązania podatkowego od dodatkowego przychodu wraz z realizacją przelewu;
Przygotowywanie i składanie do Urzędu Skarbowego CIT8, CIT8/O, sprawozdania finansowego, bilansu, należności i zobowiązań;
Przygotowywanie dla zarządu kwartalnych informacji o kosztach utrzymania nieruchomości, osiągniętych przychodach, realizacji rocznego planu gospodarczego Wspólnoty Mieszkaniowej;
Przygotowywanie indywidualnie dla każdego właściciela lokalu rozliczenia uiszczonych zaliczek ze skutkiem na dzień 30 czerwca i 31 grudnia, zgodnie z poniesionymi przez Wspólnotę kosztami;
Przygotowywanie i organizowanie zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej, ich obsługa i sporządzanie odpowiedniej dokumentacji;
Przygotowywanie protokołów z głosowania nad uchwałami;
Przygotowywanie dla każdego właściciela lokalu: informacji o zebraniu sprawozdawczym wraz ze sprawozdaniem finansowym za dany rok obrachunkowy, rozliczeniem indywidualnym lokalu, wysokością salda.
Przygotowywanie dla zarządu pism przeznaczonych dla właścicieli lokali z informacją o sprawach dotyczących funkcjonowania nieruchomości;
Przygotowywanie i wysyłanie korespondencji;
Uczestniczenie, na zaproszenie zarządu, w spotkaniach z zarządem;
Prowadzenie obowiązujących statystyk i sprawozdawczości;
Kontakt z przedstawicielami Policji i Straży Miejskiej.